onsdag 2 februari 2011

VILL FÖRNYA OCH ÄNDRA....SOM VANLIGT

Bild Sisters Agency

AH! Det är nästan jobbigt att komma hem efter en tid borta och se sitt hem med nya ögon. Alla saker man var blind för och tänkte "senare, en annan gång" sticker ut som en öm tumme och syns. In your eye liksom. Nu skulle jag vilja ändra färgsättningen i mitt sovrum, där vi har en tapet som är lite för åt det vanilj-vita hållet. Nu vill jag har grått. Jisses, blir så trött på mig själv. Har samlat ett par bilder som visar färgkombon jag vill ha nu, vitt och grått. Kuddar och matta hoppas jag kunna återanvända, de innehåller alla vitt-grått- och dessutom rosa detaljer som går bra mot det grå. Skulle ha en grå vägg som flyter ihop med grå gardiner så att rummet omsluts av mer än bara en fondvägg (som känns lite tjatigt). Så de stora sidengardinerna får jag låta färga om i så fall. Gardinerna behövs för akustiken och den kalla ytterväggens skull. Och vårt hus har ingen "arkitektsjäl" (byggt -88) så jag döljer gärna de aptråkiga gipsväggarna med exlusivare material här och var. Ja vi får se....


Bild Krishnaswamy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar