torsdag 28 april 2011

PLANTERINGSBORD


Bild Sköna hem

Nu är det ju onekligen trädgårdstider i inredningsmagasinen. Jag tycker plötsligt att det regnar bilder på härliga planteringsbord. Jag har ju ingen lummig trädgård runt en sekelskiftesvilla, eller ens en stor trädgård att tala om. Men när de är snyggt uppställda som ett stilleben på uteplatsen bidrar de definitivt till en härlig utemiljö tycker jag. Ovan ett snyggt i vitt bord som passar ett likaledes vitt hus kanske? Ett i skärgården eller stan, vilket som.


Och här är ett planteringsbord i modernare stil med smala ribbor. Denna stil med smala ribbor passar bara moderna hus tycker jag, och med moderna menar jag hus från 1930 talet (dvs funkis) och framåt.


Och ett lite lummigare bord för trävillan med snickarglädje :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar