lördag 11 juni 2011

SVARTVIT FUNKIS

Bild Kerstin Nordström mäklare

Strålande lördag! I alla fall en strålande morgon i Saltis, och jag hoppas ni har det med. Lördag och lata sig, eller lördag och fixa och piffa? Vet inte vad det blir än :) Men här kommer helgens bostadsvisning. Det är insidan på funkishuset vars trädgård jag visade i det här inlägget tidigare i veckan. Ovan en lite excentrisk brytning med silverlampan i trapphallen. En sån här svartvit fotokollagevägg har jag också i trappen, skymtas i detta inlägg.


Väldigt trevliga detaljer i detta hus, här har man fått till en grymt snygg öppen spis med mjuk sjösten som skydd på golvet. Himla snyggt tycker jag.



Schysst planerad hall, med inbyggda nischer där fina korgar står. Jag är som sagt lite svag för det där vit-grå med en dutt puderrosa...




Och resten av huset i svartvitt. Det är enkelt och grafiskt, och gör sig bra på bild. Men jag hade nog valt bort tapeten här... Och kanske valt ett stoooooort svartvitt foto bakom glas istället.

Trevlig lördag!

3 kommentarer:

  1. Färgmässigt helt i min smak, däremot inte tapeten vid matplatsen... och inte bladslingan i hallen. Kan hänga upp mig på sådana små detaljer!
    Jag funderar på en fotovägg i trappen. Jag gjorde en i vardagsrummet som jag hade ett tag men tröttnade då jag tyckte den var för plottrigt. Tror jag skulle valt lite större och färre ramar.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Det var dessa två detaljer (tapeten och bladslingan...) som stack ut som "en öm tumme" för mig med :)))

    SvaraRadera
  3. .......och jag tror som du ang tavelvägg, man ska nog ta i lite i storlek för att det ska bli bra. Ramarna blir så mycket mindre på väggen från avstånd än man trodde de skulle bli när man höll dom i handen i affären...

    SvaraRadera