fredag 19 augusti 2011

BLOMMOR TILL ER

Bilder Skeppsholmen

...För att det är fredag och för att ni börjar bli så många som hittar hit :) Jag har spenderat augusti till att skriva om homestyling på min blogg på Hus & Hem. Ur mitt perspektiv som inredningsarkitekt. En sak är säker, blommor och buketter bidrar en stor del till att det blir vackra bilder och miljöer! Oh my, är detta något som homestylare använder sig av. Hade nog inte insett hur mycket! Jag har inte så mycket grönt hemma, för jag kan inte få dem att överleva. Och buketter är jag helt värdelös på att plocka ihop, om jag nu skulle gå och köpa mig en vacker kvast att ha på ett bord. Men nu när man är inne lite mer än å sommaren och inte känner blomdoft och ser grönt hela tiden så vill jag ju plocka med mig sommarkänslan in. Så nu ska det bli ändring, fler buketter hemma! Vackert ska de' va. När jag ser på buketterna på bilderna närmar jag mig dem som färg och form, inte från ett grönt perspektiv. Som vad heter blomman? Vet ej. Men jag kan se att den runda vasen ovan sjunger med det runda bordet, och de fylliga krispiga vita blommorna står i snygg kontrast till det svarta.Visar lite olika "bukett-koncept" idag, bara att njuta av blomkavalkaden :)


I en högt-i-tak-hall har man dragit på med höga blommor i en hög vas. Ser konceptet, get the picture :)


Spinkiga stolsben behöver lite fylligare blommor. Fortfarande väldigt högt i tak, så en högställd bukett ståtar på bordet.


Bild sköna hem



Fräscht vitt i buketten förstärker "fräsch-heten" i det vita köket. Glasglans på vägg, glas vas.

 Bild sköna hem

Eller bara en enda blomma som plockar upp färgen i övrigt...


Lite krulligare uttryck, lite mer östermalmsvåning.


Och riktigt svulstigt sekelskiftesmull. Bullig bukett.



Och sist men också minst en liten busig bukett som tar kål på det trista i den lilla arbetshörnan. Så söt och livar verkligen upp med sin spretiga form och pigga färg. Med dessa vackra blommor önskar jag dig en härlig fredag!


1 kommentar:

  1. Jag kan inte leva utan blommor! Har alltid färska blommor på något bord i huset. Vad deNär det kommer till krukväxter väljer jag lättskötta som inte kräver så mycket, det finns många att välja mellan fast orkidéer är min favorit och de står länge. Jag tycker det är svårt att veta vad man ska ha i fönstren annars. Ett enstaka litet fönster är enklare att styla med annat än blommor men stora, alltså meterlånga/breda tycker jag är mycket svårare. Är ju inte prydnadssakstypen precis.

    Blommorna på bilderna är liljor på de flesta, den lila är Allium och så är det rosor på nån! Glänste bara lite där... haha!

    Trevlig helg på dig!
    Irene

    SvaraRadera