tisdag 16 augusti 2011

INGEN REKLAM......

Bild IKEA press

....men gärna IKEA katalogen. Ett lika säkert tecken som skolstarten talar om att det är en ny spännande säsong på g - härliga hösten - är att IKEA katalogen dimper ned i brevlådan. Ingen reklam men gärna IKEA katalogen, du vet. Jag minns när jag i min yngsta ungdom typ tolv, då det inte fanns några inredningsmagasin att tala om, då bläddrade jag i denna färgglada katalog så många gånger tills jag kunde uppslagen utantill. Jag kan fortfarande minnas flickrummet i slutet, i rosa, och de balla tonårsrummen. Ojoj. Nu för tiden kan jag mätta mitt magasinbehov många gånger i veckan, men icke desto mindre är man nyfiken på IKEA katalogen varje år. Stylingen och produkterna skvallrar om vilken stil som går hem i Sverige just nu, ett tvärsnitt av den designintresserade svensken och vad vi gillar. Det finns ju också spännande designkollektioner och samarbeten att hålla utkik efter. Visar några mysiga höstbilder från IKEAs pressbilder, safta sylta lägg in med stil. 



Och i vanlig ordning visar IKEA var skåpet skall stå när det kommer till förvaring... Snygga kartonger, burkar, hängare et al i snyggt stylade bilder. Man märker av industri/ vintage stilen även hos IKEA nu, så den borde ju onekligen klassas som en folkkär bred stilsmak just nu. Årets story är att få plats på liten yta. Om det inte var IKEA som myntade begreppet compact living så vet jag i alla fall ingen bättre som kan beskrivas av just detta uttryck. Kolla bara bilderna, förvaring med stil :)









1 kommentar:

  1. Ja visst ser man fram emot att katalogen ska komma nu :)

    //Johanna

    SvaraRadera