måndag 12 november 2012

UPPDATERAD SNYGG VINTAGE MODERN BOHO CHIC MIX HEMMA HOS TINE K


Det finns nog få hem som är så väldokumenterade som Tine Ks hem, upphovsmakerskan till Tine K Home. Och snyggt som få, är detta hemmet! Det har haft flera skepnader, jag har visat hemmet i både jul- och sommarstyling tidigare här. Men nu hittade jag denna artikel, med nyare bilder och en uppdaterad look. Lite mer vintage goes modern och ändå mycket kvar av hennes original Bohemian Chic. Vintage Modern Chic kanske? Ny matta i vardagsrummet, jag har funderat på en liknande, det finns en liknande matta på IKEA som jag funderat på, både prisvärd och stor. Men jag vet inte om ettåringen spiller tillräckligt lite än för att ha matta ;) Rustik köksmöbel som biter av ordentligt i förgrunden.



Trapphallen så snygg. Vit med en svart kontrast i den målade handledaren.




 Vackert ljusgrå vägg med vita snickerier. (yes, nya hus, du får det med, jag lovar ;) )



 Snygga sidobord med stilleben här och var, som blickfång och för att skapa rumskänsla på annars outnyttjad yta. Snyggt och effektivt, skapar hemtrevnad och mervärde.





Tine är verkligen duktig på att möblera så att hemmet harmonierar rakt igenom, varje möbelval och detalj talar med nästa rum, och nästa detalj. Vackra antika skåp vid väggarna.



Även sovrummet har uppdaterats lite, med en mer färgglad kelim. Det var detta populära hem denna gång, undrar hur det ser ut nästa gång det dyker upp. Reportagets bilder är lånade från Tine Ks hemsida, hela reportaget i Est Magazine ser du här.



Bild via Tine K/ Est Magazine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar