fredag 18 januari 2013

FORMEX 2013 OCH ANALYS AV TRENDPALETTEN



Så har man då hunnit med Formex 2013! Det var massa folk, så klart, och första intrycket är alltid att det ser likadant ut som förra året... Men sen hittar man lite godbitar, man besöker sina favoriter, och jag tror att man utifrån sin egen smakvinkel kan se helt olika saker fast man besökte samma Formexmässa. Jag ska visa mina favoriter framöver, börjar med Svenska Moderådets och Alcros trendpalett för 2013/2014. Många fräscha kulörer i trendutställningen; mycket gult, mycket rosa (inte mindre än 7 rosa-röda nyanser representeras ovan!). Och så mycket mycket turkos-blå-grön-grått finns i paletten (8 färgkartor) och så självaste Svart (originalet, utan färgpigment eller nedblekt i grafitgrå, kolsvart alltså) är med på kartan (9000-N), liksom Vit (utan färgpigment och så optiskt vitt det går) finns med (0300-N) vilket talar sitt tydliga språk att det svartvita kommer att finnas kvar också.




3 kommentarer:

  1. Hej Karin!

    Hittade ditt foto från Olivträd-inlägget:
    http://studiokarin.blogspot.it/2011/03/olivtrad.html

    på Pinterest och blev helt stormförtjust. Egentigen i gardinerna bakom olivträdet. Lånade ditt foto som inspirationsbild till mitt gardinprojekt till min inredningsblogg Char & the city:

    http://charandthecity.indiedays.com/2013/01/18/ongelmakohta-sisustuksessa/

    Nämde att jag lånat bilden från Olivträd -inlägget i din blogg och hoppas att det är ok?

    Nu tänkte jag bli och läsa igenom mera av Studio Karin!

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!

    Apropa dina inlagg om vaggfarg och trendkulorer - sa undrar jag vad du tycker om de nya helmatta vaggfargerna (Alcro har lanserat helmatta Pashmina som ska vara stryktalig till skillnad fran manga andra matta vaggfarger)? Hur tror du en matt farg skulle funka i en sekelskiftesmiljo dar det ar manga snickerier som ju blir blankare? Tankte ge mig pa en vit-gra kombo i hall och trapphus...

    Trodde forresten att ni redan var pa plats eftersom det stod en gigantisk flyttbil utanfor ert nya hus nar jag skulle forbi (fick bli en dodsforaktande backning med fara for nya grannarnas staket...) men det maste varit era saljare som flyttade ut.

    Ha det gott i flyttstoket!

    //snart grannen Therese

    SvaraRadera
  3. hej Therese! Ja, det var huset som tömdes av säljarna, så spännande nu :))) Tack, ja det är en del stök det här med att flytta!! Och gällande färgerna, jag tror att en helmatt väggfärg (som dessutom är stryktålig) låter som en kanonidé! Kör absolut på det :)
    Lycka till // :) Karin

    SvaraRadera