lördag 4 maj 2013

INSPIRATION FÖR MÖBLERINGEN AV MIN ALTAN OCH TRÄDGÅRD



Majhelg är utefixarhelg. Jag fixar i ordning uteplatsen. Eller, platserna. Vill ha flera olika sittningar, och eftersom solen rör sig runt om huset så bildas olika favoritställen i trädgården under dagen. Ovan har jag samlat inspirationsbilder från Housedoctor, inspirationsbilder för uterum. Jag har blivit på det klara med att bara vita möbler blir alldeles för gulligt mot det vita-spröjs-och-vita-foder-vackra huset. Så, lite modernare utesittning, med inslag av klassisk kolonialstil ska det bli! Loungesittning ska jag skapa, kanske kan man bara bygga en liknande lösning som denna? En lång härlig låg soffa, som man kan fylla med dynor och kuddar. Såga till sidor i en massiv skiva och på med plank i sittyta och ryggstöd. Hur svårt kan det vara? Hmm, måste undersökas :)




Skapa atmosfär med ett gäng lyktor av blandad sort.




Och så själv utematplatsen, med bord och stolar. Jag har kommit en bit på väg och målat om mitt gamla bord, så att det skall bli lite mer som på bilden. Eller mer likt detta bord som jag blev så kär i. Återkommer med resultatet :) Och så har jag en tanke kring utestolarna också! Ni får se när jag fixat. Ha en trevlig lördagkväll!


Bild Housedoctor



1 kommentar:

  1. Jag är bara så svag för den där typen av fönster..snyggt. Gillar också bordet på sista bilden, spännande att se hur ditt blir. :)

    SvaraRadera