onsdag 22 januari 2014

ÖNSKAR MIG VÅRBLOMMOR



Ah! Veckan rasar på med jobb och hembesök och renovering hemma och lite ditt och lite datt. Mellan två punkter på schemat idag stannade jag till på handelsträdgården för att plocka med mig nåt fräscht till det på gröna växter tömda hemmet. När man myst till det så bra med julhyacinter på soffborden och gröna kransar i fönstret och en liten gran så blir det så himla naket när det är tömt och borta. Nix grönt hade jag hemma, bara ett olivträd i ett hörn. Letade därför efter pärlhyacinter, gärna vita eller blå. Men icke picke, hittade inga. Nu är jag ju lite grönafingraranalfabet, så jag vet inte ens om det var rätt tidpunkt eller om de dyker upp typ efter... semlor? Hemma utan pärlhyacinter hittade jag i min inbox denna fina bild (IKEA Livet Hemma, fotograf Nina Broberg) och inser hur jättejättejättegärna jag hade velat ha med mig pärlhyacinter hem idag. Nästa gång, så.



Bild Nina Broberg

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Läser din blogg med stort nöje, alltid så inspirerande bilder och samtidigt så konkret vad man ska tänka på eller göra för att få till det. Hittade dessa bilder och tänkte på dig: http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.2253364-molndalsforetag-varldsmastare-pa-badrum

    /Kattis

    SvaraRadera
  2. Vackert att kombinera pärlhyacinter med kvistar. Konstigt att inte din handelsträdgård hade några pärlhyacinter hemma? Köper mina pärlisar oftast i mataffären. Får plocka in lite syrenkvistar inför helgen./Lisa

    SvaraRadera