måndag 25 maj 2015

ARTIKEL OM MIG - OCH MIN SYN PÅ ATT RENOVERA KÖK



Hej måndag! I helgen pipsade det i telefonen hela helgen, många fina vänner som sett en artikel om mig i en lokaltidning som kommer ut i hela denna kommunen, Nacka Paper. Magasinet hade en artikel om mig, så roligt! Det var en köksartikel, så jag talar om kökstrender och hur jag tänker när jag ritar kök. Först var jag orolig över vad-sa-jag-för-nåt?, man vet ju inte om man bara förmedlar flummigt designsnack när jag intervjuades. Men artikelförfattaren Eva-Lotta Sigurdh har förmedlat intervjun riktigt bra och jag är stolt att hålla mig med väderord som kvalitet, långsiktigt tänk och hållbarhet och att jag inte bara tänker design när jag tänker kök. Artikeln började så här:
Vilka kökstrender råder just nu?
- Egentligen vänder jag mig emot ordet "trend" när det gäller kök, eftersom jag tycker att en köksrenovering skall bygga på långsiktiga val. Men just nu är det ju trendigt att tänka långsiktigt, av respekt för både miljön och plånboken. Att välja en tidlös stil och material av mer hållbart slag än tidigare ligger i linje med detta och har blivit populärt.

Jag nämner budgetrenoveringar och att köpa Ikea och hotta upp med lyxigare luckor. Med tidlös stil, ska jag tillägga (och det nämns senare i artikeln), menar jag en stil som råder i samklang med huset. Alltså vare sig det är sekelskifte, funkis, nyfunkis eller vad du vill...

Hela artikeln ser du här.



Bild snapshot på artikel ur Nacka Paper/fotograf Gustav Kaiser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar