fredag 22 maj 2015

BADRUMSDRÖMMAR



Fredag i dag, och det blir mycket drömmar nu. Drömmer om ditten, drömmer om datten. Men har ni totalrenoverat nån gång så vet ni att huvudet slår slint när man är mitt i, och hela kroppen skriker efter att det skall bli klart. Lugn och ro i ögon och själ. Jag skall i helgen gå in i denial-grottan och låtsas som att jag inte har ett hem i uppror, med provisoriskt kök i gamla tvättstugan och badrummen (2 små...?) utrivna på övervåningen. Jag ska glömma att jag är förpassad till ett badrum i källaren som är en DIY (mar)dröm från 90-talet. Jag tänker inte fokusera på att jag bor i ett hem i uppror alls, utan jag tänker visualisera framåt och sluta ögonen och tänka att det redan ser ut så här i badrummet hemma :)






Bild 1-2 pinterest


2 kommentarer:

  1. I know the feeling :)
    Har haft två 90-tals badrum och fick även stå ut i ett helt år i att bo i ett lila hus :-o
    innan vi kunde måla om det (också ett 90-tals påfund så en riktigt gräslig lila färg)
    Men det blev bra tillslut :)
    Fina badrum i dina drömbilder !
    Lycka till !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tack för din kommentar, den fick mig att le. Skönt att veta att vi är flera. Och - Lila hus :)))
      Karin

      Radera