tisdag 15 september 2015

GRÅA BADRUM




Hej! Grått grått, är det nya vitt vitt. Inte bara i vardagsrumme, sovrummen och de fd vita fasaderna som går från vitt som standard till grått... nu ser man även badrummen följa efter. Sobert och klassiskt tycker jag. Och roligare än vitt, kanske, lite färg men ändå inte så riskabelt att det blir fel efter att en tid har gått. Det skall vara hållbart när man gör om sitt badrum - inte bara funktionsmässigt utan även estetisk när man gör badrum. Så att man inte känner att man vill göra om efter 5 år. I badrum är jag en förespråkare för långsiktiga val, och att lämna partyglada glittermosaikväggar därhän. För vem tröttnar inte på sådant i längden. Här kommer ett gäng grå badrum som jag gillar, och har sparat i inspomappen för egen del. Ovan, grå vägg i form av hexagonkakel. Denna grafiska stil kan fungera i både modernare och funkis.




En favorit jag visat tidigare, och dessutom använd som inspirationsbild/startskott för ett badrum jag ritat åt en kund. Inte min bild dock, denna är från pinterest. Grått badrum i form av marmorvägg och hyllsockel i dusch.




Mer grå stenvägg, mörkgrå marmor i fiskbensläggning och mässingsdetaljer. 




Grått glaserat kakel på alla väggar. Snyggt brutet med det grafiska i spröjs och golv. Klassiskt, mer ämnat för sekelskiftesstilar 00-, 10-, 20-tal.




Badrum med vita väggar som får den grå looken med nya luckor och kalkstensskiva. Och så snygga läderhandtag!




Vill man inte ha grått på hela väggen kan man välja bröstningshöjd - bäst i klassiska arkitekturstilar så klart och inte i funkis och modernt. Ja, det var lite inspiration för gråa badrum. Trevlig kväll på er! :)



Bild 1 mydomaine.com, 2-3 pinterest, 4 domainehome.com, 5 hegeinfrance.com, 6 pinterest

1 kommentar: