fredag 4 december 2015

ÅRETS FINASTE LJUSSTAKE PASSAR SÅ KLART ÄVEN TILL JUL



Hej! Årets julklapp, om jag frågar min egen lista, är nog denna. Jag har min trotjänare den svarta Kubus, klassikern från 60-talet, redan.  Och ja, den köpte jag faktiskt för att ha till adventsljusstake ett år när jag fick rapsus på alla fula adventsljustakar, det var för fem år sedan! Och jag gillar den lika mycket fortfarande. (Syns bl a i juleskrud här). Men Kubus staken är ju inte en adventsljusstake, den står framme året om så klart. I olika skrud ibland, au naturel ibland. Och favorit som den är, har jag velat ha en till, då i mässing. Och redan i det här inlägget har jag efterlyst Kubus i just detta utförande! (Visst, den fanns i rent guld ett tag, men.... allvarligt, nja, så mycket vill nog inte många lägga på en ljusstake?) Men nu! Denna höst dök den ju äntligen upp, Kubus i mässing.




Och visst är den fin i den större? Maffig. Jag klämde och kände på den igår på ROOM, och det var finfin kvalitet, inte så där pulverlackat guldfärgig som det kan vara på kitschiga ljusstakar. Nä, riktig mässing. Hmmm. Love it.





Bild 1 By Lassen, 2 studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar